2012-04-01

The Machinist

Jag kommer börja lägga in filmer jag har sett här på bloggen, lite fakta om dem och vad de fått på IMDB det tillfälle som jag sett dem.

Idag såg vi en film vid namn: The Machinist. 7,8 på IMDB


Regissör: Brad Andersson
Författare: Scott Kosar
Huvudskådespelare: Christian Bale, Jennifer Jason Leigh, Aitana Sanchéz-Gijón, John Sharian


Filmen handlar om en man (spelad av Christian Bale) som lider av svår sömnbrist, har inte sovit på ett år och blir mer och mer paranoid. Förutom att han är otroligt trött blir han bara magrare och magrare, och saker händer med honom som han inte själv riktigt kan förstå, olyckor sker och han börjar ifrågasätta sitt eget mentala tillstånd. Är det som händer verklighet eller vanföreställningar?


Jag är väldigt imponerad av Christian Bales prestation i den här filmen. Det måste vara en väldigt jobbig roll att spela, och han har verkligen gått all in för den. Har har gått ner massor i vikt och liknar i stora delar av filmen ett skelett. Man kan riktigt känna med honom, hur trött han är, hur förvirrande allting känns osv.


Filmen var minst sagt lite tjorvig och speciell, men trots allt tyckte jag ändå om den. Det är en sådan film som jag inte riktigt kan sätta fingret på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar