2012-04-03

Lång dikt... kunde nog ha fortsatt i all evighet, men jag hinner inte!

Tänk om tiden bara kunde stå still
Om man kunde få göra det man helst av allt vill
Inga måsten, inga krav, inga hinder
Aldrig sjuk och blek, bara rosenröda kinder

Tänk om man slapp känna sorg eller ilska
Om ingenting i världen skulle neka och trilska
Allting skulle vara gratis och lycka fanns för alla
Man kunde klättra uppåt och aldrig någonsin falla

Tänk om man kunde få leva i drömmens land
Slippa att hela världen står i brand
Bara skratta och le och låta glädjen skapa tårar
Inte gå i lera och dy  som framfarten försvårar

Tänk om man aldrig någonsin skulle ge upp
Om man alltid kunde vara stolt och stark i en grupp
Om man kunde vara stolt och stark i sig själv
Inte gå sönder vareviga kväll

Tänk att jag tänker strunta i att det inte går
Att jag inte leva i drömmen får
Att tårarna rinner av hopplöshet istället för skratt
Att drömmen bara finns när det är natt

Tänk att jag är världens starkaste tjej
Jag kan bestämma hur livet ska vara för mig
Jag tänker strunta i hinder och stora berg
För när allt kommer till kritan ska jag måla med färg




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar