2012-04-04

I landet mellan dröm och verklighet...

I landet mellan dröm och verklighet flyter jag omkring
Där kan jag få panik, känna mig jagad, rädd och iaktagen
Ibland är allting bara en gröt, ett sorl, ett brus


Vissa gånger kan jag prata
Ibland pratar jag utan att röra på munnen


Det finns gånger då jag kan känna
Men oftast kan jag inte ens känna de hårda slagen som jag själv delar
Med röda knogar mot min ömma kropp


I sällsynta fall kan det finnas ro och vila i detta rum
Ett konstigt skimmer av färger, ord, ljud, musik


Jag kan le ibland, gråta ibland
Men aldrig någonsin skrika eller springa därifrån
Det går bara inte
Jag sitter fast med benen som i ett stort tuggummi
Mitt skrik kvävs i samma sekund som luften passerar lungorna


Jag sitter fast här på gott och ont
Men jag undrar om jag någonsin kommer bli verklig
Kommer jag komma tillbaka till den bittra verkligheten
Kommer jag somna djupt och äntligen få leva i min dröm
Eller kommer jag stanna här?


I landet mellan dröm och verklighet flyter jag omkring...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar