2012-04-24

Grimm-produktion!

Så var Grimm-projektet igång. Vi kommer vara fyra tjejer som sätter upp en Bröderna Grimm-föreställning i sommar, som vi kommer turnera med. Man kan säga att min roll i det hela är "berättaren" och projektledare. Spännande! Har aldrig varit projektledare åt någon annan än mig själv, men jag tror det ska gå bra och vi får hjälpas åt allihop.

På gårdagens möte tog jag upp de saker som vi måste klura ut och tänka på. Sådant som rekvisita, scenografi, kostym, story osv. Vi delade upp lite, även om alla ska försöka klura på allt. Mitt jobb blev att försöka mig på att skriva en bashistoria som vi ska använda oss av. Lättare sagt än gjort, men jag har iallafall fått ihop någonting, så får jag ändra en massa säkert med hjälp av vår Berättar-lärare.


Roligt att vara igång iallafall, och nu klockan nio ska vi alla mötas upp för att se vad vi kommit på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar