2013-03-28

Vad jag vill ska växa i mitt liv!

Igår fick vi alla ta med oss ett papper där vi skrivit saker som vi vill lämna i vårt förflutna. Tankar vi har, känslor, händleser som vi ältar och sådant man tycker har varit jobbigt/är jobbigt. Vi fick bränna våra papper i en sorts cermoni, vända ryggen till det och stå mot solen, sedan gå in. Detta tycker jag var en häftig upplevelse, jag vet inte om det kommer hjälpa, men jag ska försöka tänka när jag hamnar i tankar som jag bränt upp att jag faktistk HAR bränt de tankarna, de finns inte längre!!
Det handlar inte om att man ska tränga bort sånt man varit med om, men man kan förska se dem som saker som inte är farliga längre,och ingenting jag behöver gå omkring och tänka på!

Som symbol fick vi göra oss en "växa-kruka" av hönsnät. Vi fick varsitt hjärta där vi alla skulle skriva ord på saker som vi vill se växa i våra liv framöver. Så varje gång vi vattnar vår lilla växt ska vi se alla dessa saker som vi vill ska växa tillsammans med vår växt!


Det jag vill se växa är Tro, Lugn, Frihet, Ork, Glädje, Kärlek, Hopp, Självförtroende, Uthållighet, Uppskattning, Självkänsla och acceptans 



1 kommentar: