2013-03-12

Min text till "heaven"

Jag älskar att skriva, och musik gör att jag känner många, många känslor. Jag skulle vilja kunna skriva låtar, men jag kan inte skriva musik, jag kan bara inte. Dock älskar jag att skriva texter. Så ibland, som idag, får jag för mig att skriva texter till redan befintliga låtar. Jag är ingen sångare och sjunger därför surt ibland, men för mig är texten den viktiga. Jag skrev den i stort sett just innan jag spelade in den, vilket även leder till lite tveksamheter i melodi och tonart osv.

Om man inte hör vad jag sjunger, så finns texten under klippet:



Åh, jag tänker tillbak på när jag var barn
Hur jag levde i fantasin
Det var skratt och det var grin
Ingen kan ta mig tillbaka nu
Även om jag vill ibland
Att du tar min hand
Och visar vägen dit

På natten står tiden still
Fastän framåt alltid jag vill
Jag har så svårt att förstå
all min smärta
Solen den lyser igen
När du vaknar imorgon min vän
Då plåstrar den ihop
Ditt lilla hjärta

Ingen förstod att en sån som jag
Kunde gråta varje dag
Men ändå le
Jag kunde ej tro att jag var nånting
Nån man ville va omkring
Jag kunde inget ge
Det fanns ingen som kunde se

På natten står tiden still
Fastän framåt alltid jag vill
Jag har så svårt att förstå
all min smärta
Solen den lyser igen
När du vaknar imorgon min vän
Då plåstrar den ihop
Ditt lilla hjärta

Men tiden läker alla sår
Trots att det gör ont
Och om du ej förstår

Glädjen kan bli verklighet
Trots en tår som bränner het
Det är nånting som jag vet

På natten står tiden still
Fastän framåt alltid jag vill
Jag har så svårt att förstå
all min smärta
Solen den lyser igen
När du vaknar imorgon min vän
Då plåstrar den ihop
Mitt lilla hjärta










1 kommentar: