2013-03-23

Underbara, älskade hemmingsmark!!

det finns folk som verkligen inte kan förstå hur man vill bo i Norrland. Men för mig är det helt tvärtom, jag förstår inte hur man inte kan vilja bo här... Eller jo, jag förstår. Men JAG kan inte tänka mig ett liv utan Norrland.

Visst, det är långa, mörka, kalla vintrar, men när våren kommer är den så fantastiskt vacker. Som idag när jag gick på skoterspåret och snön runt omkring mig gnistrar som små diamanter och den strålande solen värmer så kunde jag inte annat än le. Fantastisk terapi för själen. Inga bilar som stör, bara tystnad, fågelkvitter och tusen diamanter!

Jag är så fruktansvärt tacksam över att jag fick växa upp i min by hemmingsmark, att jag fick känna den tryggheten och närheten med allt och alla. Jag älskar att gå omkring här på småvägarna, skoterspåren och stigarna. Jag älskar verkligen den här byn! Konstigt att när jag går här så saknar jag den. Det blir så, när jag är i byn så kommer jag på hur mycket jag saknar den när jag inte är här!

Hemmingsmark-mitt smultronställe på jorden <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar