2013-03-07

Ge mig sööömn!

Som sagt, jag KAN verkligen inte sova ut nu för tiden. Och inte beror det på att jag är utvilad, för jag är så sjukt trött, men jag har inte ro att somna om! Jag var ju gaaalet trött igår när jag skulle sova, alltså så trött att jag knappt tog mig till sängen. Men väl där låg jag vaken länge och väl, tills jag till sist ringde André närmare tolvtiden och pratade lite med honom. Han hade just slutat jobba, så jag väckte honom alltså inte, det skulle jag aldrig göra.

Efter samtalet blev jag lite lugnare och fick ett litet avbrott i att försöka somna, så då tog det inte allt för lång tid innan jag äntligen somnade. Var 100 på att jag skulle få sova ut idag, eftersom att jag sovit lite de senaste nätterna, och inte fått mina timmar. Men så vaknade jag efter fyra någon gång och kunde för mitt liv inte somna om. TRÖTT som tusan, men hela kroppen kryper och tankar snurrar runt i huvudet. Inga specifika tankar alls. Men låttexter som snurrar om och om igen, vad jag borde hinna göra idag, vad jag ska göra till helgen, måste kolla lite bussar, vill hinna göra det och det och det. Tankar på att jag är rädd att jag aldrig mer kommer få sova ordentligt. Så jag steg upp.

Vet ni, jag längtar så sjukt mycket till jag lyckas somna en natt och inte vakna förens det är morgon, inte tidig, tidig morgon, utan så att jag verkligen sovit hela natten! Jag kan i ärlighetens namn inte minnas när det hände sist... Eller jo, när jag fick en kur väldigt starka sömntabletter för att jag haft så svårt att sova en längre tid. Då sov jag, och det ska jag säga er var helt underbart!

Hoppas med hela mitt hjärta att jag mer eller mindre ska bli av med mina sömnproblem. Att jag lyckas lägga mig på kvällen utan hjälpmedel och somna. Det önskar jag mig av dig Tomten!  Kom ihåg det nu till nästa jul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar