2013-03-08

Boll-täcke!

Idag kommer min arbetsterapeut hit till min lägenhet för att leverera ett bolltäcke till mig!
Ett vad, kanske ni undrar?
Det är precis vad det låter som. Ett täcke som istället för stoppning har runda bollar i sig. Ganska stora bollar, som i ett bollbad ungefär. Det här täcket väger ca fem kilo, så det är inte världens lättaste täcke.

Jag ska få prova detta pga mina sömnproblem, för att det är framforskat att det kan hjälpa en människa att sova bättre om den får beröring eller hur det nu var. Själv känner jag att det känns lite läskigt med detta tunga, ostoppade täcket, men jag ska absolut ge det en chans. Jag vill verkligen testa det, för tänk om det fungerar. Skulle ju vara helt awesome isåfall!

Vilken minut som helst kommer detta täcket. Lite nervöst är det. Kommer täcket tycka om mig, kommer jag tycka om täcket, och framför allt kommer jag kunna se mig själv leva med detta täcke?? Det återstår att se!

I väntans tider




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar