2013-01-22

Träningsvärk everyday!

Jag har haft träningsvärk i över en vecka i sträck nu, och jag säger bara en sak: I LIKE IT!

Det kan vara jobbigt när man har stelnat i soffan eller liknande att ställa sig upp, och det är jobbigt på morgonen när jag vaknar och har träningsvärk och det första jag gör är att lägga mig på golvet och träna magen med min app, och sedan ta en promenad. Men kroppen mjukas upp på ett sätt när man gör det. Idag hade jag 20 minuters magträning på morgonen, och samma blir det imorgon, men sedan ökas det till 25 minuter några dagar. Det är roligt, men lite enformigt tycker jag. Längtar mest till att se om det blivit något resultat efter 42 dagar!

Det blev magövningar x2 idag eftersom att vi hade fys på fotbollsträningen och då körde vi några magövningar till. Men det är bra. för att då varvas det med de som jag gör varje morgon, och då ger det antagligen ännu mer.

Förutom fotbollsträningen idag och mina magövningar har jag även tränat lite rygg (måste bli bättre på det nu när jag tränar så mycket mage, men det är inte lika roligt det är bara det.) också har jag tagit två promenader. Så allt som allt har det varit en ganska bra dag!

Igår tränade jag armarna, magen, var ute och sprang en kortis och tog även då några promenader. Och dagen innan det var det fotbollsträning. Sen fortsätter det en bit bakåt, därav min ständiga träningsvärk.
Kommer dock vila på lördagarna och kanske fredagarna, vi får se, blir nog lite olika det där. Kommer nog försöka hinna dra på cheerleading-träningarna måndag och torsdag ibland också. I den mån jag orkar, annars får jag träna hemma. Min terapeut har sagt åt mig att efter nio får jag inte göra några fysiska aktiviteter för att jag ska börja varva ner då så att jag kan sova. Men det finns inte så mycket att göra åt saken att fotbollsträningarna är sena. Då är det bara bita ihop och hoppas att jag lyckas sova iallafall. Förhoppningsvis så har man tagit ut sig så mycket under träningen så att man sover gott när man väl sover!

Nu ska jag duscha och sedan käka något!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar