2013-01-01

Om man bara fick bestämma...

Önskar att jag vore övermäktig och kunde bestämma allt för alla, eller ta på mig all skit som finns helt själv så att andra skulle slippa!! Jag skulle kunna vara en sopcontainer för alla jobbiga känslor eller tankar som folk bara fick lasta över på mig. Jag skulle kunna bo på soptippen och lukta skit för resten av mitt liv utan någon som helst betalning. Jag skulle vilja vara så stark att jag kunde bära alla som finns på mina axlar när det blir för tungt att gå, eller kasta ur mig knock knock-jokes om någon är ledsen, jag skulle kunna tömma mitt blod för dem som behöver nytt, eller frysa för de som behöver värme.

Om jag bara kunde så skulle jag... det enda jag skulle ta som betalning är att alla andra skulle slippa...


1 kommentar:

  1. Fint skrivet!
    Om man nu ska ta det du säger bokstavligt så kan man ju faktiskt va blodgivare så just den punkten är ju inga problem..

    SvaraRadera