2013-01-18

Promenad i kylan!

Jag har fått en läxa av min terapeut att gå ut och gå minst en halvtimme varje dag när solen är uppe. Dels för att få ljus, och dels för att man inte ska "gömma" sig i mörkret utan träffa på människor som också är ute och rör sig.

Jag tar denna läxa väldigt seriöst, både för att jag verkligen vill börja må bättre, och jag vill hitta tillbaka till min energi att träna och röra på mig. Jag har varit ute varje dag också, även om jag varit sjuk eller om det varit väldigt kallt. Så även idag. Underställ på och sen är det bara gå!

Jag känner redan att promenaderna blir längre och jag börjar hitta glädjen till att gå igen. Så det är ju iallafall en start. Dock hade jag tänkt börja springa ute varje dag, men min astma klarar inte för mycket kyla när jag springer, så jag får hoppas på mildare väder snarast!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar