2013-01-31

Mitt hår - ett skatbo!

Jag är så sjukt trött så ögonen svider i skallen på mig! Vaknade tidigt, tidigt imorse och kunde inte somna om. Sedan började jag tänka på agria och att jag var tvungen att ringa dem, och att jag måste hinna tvätta, städa, träna magen och ta en promenad in till stan och kolla hårfärger och packa innan mamma slutar jobbet.

- Mitt hår ser för HEMSKT ut just nu. Ingen frisyr. Nött som bara tusan, och längst ner ser topparna ut som värsta fågelboet. Usch och fy och skam! Dessutom har jag vanlig utväxt, sedan är mitt hår precis utanför utväxten ganska orange en bit, men sedan blir det ljusare och längst ute är håret gul-beige typ.

Tror dock att jag kommer köra på samma oranga färg igen, och sedan får jag skaffa mig en sån där färgbomb i orange ton så att jag inte behöver färga lika ofta, utan kan dra tillbaka färgen lite när jag duschar. Jag vet inte, men jag vill liksom inte färga håret mörkt igen nu när det äntligen är lite ljusare och jag har möjligheten att ha en lite roligare färg. Ibland funderar jag om jag ska färga det riktigt, riktigt rött. Men det har jag haft tidigare så mycket, och dessutom känns det som att det är en vanligare färg än orange. Det kanske finns de som tycker att orange är hel-knäppt att ha. Men jag gillar det, jag är lite Orange;P

Såhär glad är jag på mitt hår just nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar