2012-05-08

I had a dream...

Jag kan ofta drömma ganska mycket och konstigt, men oftast kommer jag inte ihåg vad jag har drömt förutom små fragment. Jag är väldigt intresserad i varför man drömmer och vad drömmarna betyder. Jag har haft oroliga drömmar inatt, men jag har ändå sovit.
Kommer inte kunna förklara sammanhängande vad jag har drömt riktigt, men jag ser bilderna i huvudet. De stora sakerna jag drömde om var ett stort bråk mellan två människor som står väldigt nära mig på olika sätt. Det började brinna hos Elias och Maja och elden spred sig men inte alls fort, och slocknade tillslut. Däremot var man stressad och det var hemskt jobbigt att se och uppleva.
Jag kom en gammal vän ganska nära och vi delade en fin vänskap

Om jag slår ihop drömtydningarna jag kan hitta på internet om dessa drömar blir det sammanfattningsvis ungefär såhär:

Mer än någonting annat representerar eld processen för livet. Precis som alla andra levande saker behöver elden få bränsle för att överleva. Så en brinnande låga skulle kunna visa ditt liv "at a low ebb". (vet inte hur jag ska översätta det.)
Att drömma om att någon bråkar, eller att du bråkar kan betyda en konflikt mellan känslor och intressen. Bråket betyder inte visa på agression, utan mer som en kamp för vad som är rätt för dig. En kamp för att hitta din plats, en kamp mot självständighet.
Min vän som jag drömde om kan betyda att jag tänker på den här vännen och kanske är orolig för den på ett eller annat sätt. Ett annat sätt man kan se på om man drömmer om en vän är att vännen i drömmen i själva verket representerar drömmaren.


Det är faktiskt sjukt så mycket det faktiskt kan stämma det här med drömtydning. I stort sett allting jag har skrivit här ovanför stämmer. Det stämmer bra med hur jag kände igår, och känner idag. Det stämmer bra med mina oroligheter, min låga i elden som behöver få bränsle, som jag är rädd ska slockna. En kamp inom mig om jag verkligen är rätt ute, om jag faktiskt kan få behålla den plats jag vill ha i livet. Min vän som jag drömde om är någon som jag faktiskt saknar, har tänkt mycket på och är lite orolig för. 
Så just den här natten kan jag faktiskt säga att det är en sann dröm jag har drömt... Eller rättare sagt drömmar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar