2012-05-15

Don't Grimm with my heart!!

Den här soliga (men ack så blåsiga dag) har vi repeterat utomhus. Vi drog ut all scenografi och rekvisita och drog igång. Men man känner att det verkligen är en helt annan sak att spela utomhus, man har så mycket mer plats att fylla med röst, kropp, energi osv. Dessutom var man stel och klumpig i början av repet, iallafall jag var det för att jag är van att vara barfota som min konstiga karaktär, eftersom att jag hoppar omkring lite hursomhelst!

Det var roligt förutom några missöden som att bakgrunden blåstes ner i omgångar, och vid ett tillfälle gjorde hela skärmen en bakåtvolt. Inte OK, och väldigt oroväckande med tanke på att det är en utomhusföreställning! Men vår eminenta vaktmästare jobbar på en lösning!

Sedan testade vi också att bli uppmickade, men även det är väldigt svårt när det blåser pga att mickarna tar upp blåsten, så det måste också göras en nödlösning till! KUL var det iallafall att repa utomhus när det trillade in lite publik också, då har man någon att spela mot så det blir som en annan sak.

Ringer och ringer och ringer gör jag... Men vad hjälper det? Inte mycket om ingen svarar!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar