2015-02-04

Nu är det klart! Kommer till Göteborg=)

Det vart nå tjorv med biljett-bokningen, men jag kan skriva det ändå nu, för det skulle otroooligt mycket till om det inte skulle bli. Det är klart förutom biljetterna. Den 11-12 Mars åker jag och Eleonor till Göteborg och spelar teater m.m på en kongress där ca 700 psykologer sitter i publiken. Kongressen handlar i stora delar, om jag förstått det rätt, om självmord, hur man kan motverka det osv. Och där passar mina scener in ganska bra. Jag kommer sammanlagt spela ungefär 45 minuter. Monolog det mesta, men en liten del dialog också. Sen kommer vi prata lite med publiken och diskutera osv. Det känns gaaalet för mig. Att få flyga till Göteborg och spela teater, och dessutom inom ett sådant viktigt ämne! Något jag verkligen brinner för och vill kunna hjälpa till med. Men jag är inte direkt mindre nervös eftersom att det är en stor publik, och jag ska vara så länge i jobbiga känslor, och jag vill inte att det ska bli platt fall! Men alla är där i samma syfte, så tror inte att någon kommer döma mig. Det är ju bara det att det känns väldigt viktigt att prestera när vi blir ditkallade. Å andra sidan har hon som beställt oss sett mig göra, åtminstone en scen. Så hon vet ju ungefär hur jag spelar... Oj oj, nervöst, nervöst. Det är ju över en månad kvar, men jag är livrädd att min fot kommer göra ont länge. Jag menar - Det är väldigt fysiska scener, och jag springer och hoppar en del. Jag behöver ju repa också. Men får köra mycket markeringar osv. istället för att köra fullt ut på en gång.

Såååå spännande, men såååå kul!!

- För övrigt: ALLA GÖTEBORGSVÄNNER! Om jag får någon liten lucka kanske vi kan ta en fika eller något? Jag vet inte riktigt än hur dagarna ser ut, och vi är bara där lite den elfte och dagen den tolfte. Men OM det skulle gå att träffas en timme eller så, så skulle det ju vara fantastiskt, eftersom att jag aldrig annars har råd att komma;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar