2015-02-17

En genomskinlig tår man ser rakt igenom

En genomskinlig tår man ser rakt igenom
Den rinner sakta på min kind
Den har inga kanter
Inget innehåll
Inget man lägger märke till

Den har etsat sig fast där under mitt öga
Och jag har inte kraften att lyfta handen och torka bort den
Den får vara kvar
Någon gång måste den väl dunsta bort av sig själv?

Men det funkar inte så
Ingenting blir bra av sig själv
Man måste jobba för det
Måste försöka hitta ett sätt att orka

Så jag jobbar på det
Jag tränar min arm varje dag
Försöker bygga upp styrkan
Bygga upp uthålligheten

En dag kanske jag orkar lyfta min arm
Ta min hand och torka bort tåren under mitt öga
När jag väl gjort det, så måste jag börja träna igen
Träna för att hitta ett sätt att kunna släppa taget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar