2012-12-19

I did it!!!!!

Oj, vad detta kommer låta töntigt i mångas öron, men jag är glad för det! Jag sov för första natten ensam i min nya lägenhet! Jag har aldrig haft en lägenhet som består av så många rum som det kan gömma sig saker i. Men nu var det alltså dags. Med en inte allt för bra dag i bakfickan skulle jag alltså lägga mig och sova.

Min ytterdörr har ett fönster i sig, så jag började med att lägga över ett badlakan över det, sedan drog jag ned mina persienner i sovrummet, som inte går hela vägen ner på ena sidan. Började fundera om jag skulle lägga mig så att ingen skulle se mig om någon på något mirakulöst sätt råkat ta sig upp på min balkong. Men jag sa till mig själv, SKÄRP dig, lägg dig där du vill sova! Så skulle jag gå ut ur rummet för att hämta något, slog min tå blodig i sängkanten, var rädd att den var av för att jag inte kunde röra på den i början. Men den är rätt bra nu, så bruten var den iallafall inte.

Funderade många gånger om, om jag skulle ha någon lampa tänd eller inte. Men tänd lampa ledde till skuggor på väggen = inte bra! Jag startade min dator och slog på ett avsnitt Curb, släckte lampan och var livrädd. Men jag var samtidigt väldigt trött, så jag låg och var rädd ett tag, sedan fastnade jag i serien och tillslut somnade jag äntligen. Sedan vaknade jag några timmar senare och var hur nöjd som helst att jag klarat det så länge.

Men NU var det ruskigt svårt att somna om, och när jag väl somnade drömde jag att jag inte kunde somna. Jag låg i min säng precis som när jag somnade, så jag visste inte om jag sov eller var vaken. Sedan kom Erika och André och skrämde mig, och jag var så jäkla arg för att jag inte kunde förstå att de kunde göra så mot mig som var nog rätt om nätterna. Men såklart var det bara en väldigt verklig dröm! 

Summa sumarum: Jag har inte haft en världsbra natt, och kanske inte sovit hur många timmar som helst, men jag har tagit mig igenom natten... Och se; jag lyckades till-ochmed skriva en novell såhär på morgonkvisten. Sorry för det! 

Nu ska jag käka frukost, men först ska ni få ett I DID IT-hopp från mig i min barnsliga, men snygga, Jack Sparrow-pyjamas ;)




5 kommentarer:

  1. Drömjag ber så hemskt mycket om ursäkt!

    SvaraRadera
  2. Härligt Petra. Jag drömde själv att jag skar mig på en tysks ölburk som Josse av nån anledning ville titta på. Såret blev infekterat och spridde sig över armen, jag hittade en läkare som sa att det var köttätande bakterier, de kommer äta upp hela mig om jag inte amputerar armen. Usch, jobbigt, bara av med armen då, men testa penicillin först snälla läkare sa jag med panik. Sagt och gjort, å så blev armen bra igen. Sen vaknade jag kallsvettig. Puh, godmorgon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. WOW, inte okej!!! Men man lär sig en läxa av allt. Nu har du lärt dig:
      - Acceptera aldrig öl från en Tysk, då får du ont!
      - Om Josse ber dig skicka någonting att titta på måste du använda verktyg, inte dina egna armar! Stolleprov!

      Radera
    2. Var en märklig otäck, realistisk, men ändå orealistisk dröm. Jag hade redan räknat bort armen, tänkte att det var tur det var vänster iaf.

      Radera