2017-04-03

Första matlagnings-tillfället

Jag, mamma och min lillasyster Erika har kommit överens om att det fredagar när mamma är ledig, ska vi laga mat tillsammans. Både för att det är roligare att laga mat tillsammans, och för att jag och Erika ska få oss lite matlagningskunskap av kvinnan som, enligt mig, ALLTID lagar god mat <3

Första fredagen var i fredags, och då fick det bli något som var lite snällt mot magen eftersom att jag lidit av brutal magkatarr hela veckan, men äntligen kändes det bättre!

Vi valde att laga svamp-soppa med vitlöksbröd. Det blev jättegott!! Jag kände mig inte jättemycket till hjälp. Det blev mest rörande i grytor och göra sådant jag kunde göra sittande eftersom att jag var väldigt svimfärdig den dagen. Men som tur var, så var det en ganska "enkel" maträtt, så i det stora hela så hjälpte jag till rätt mycket med det jag kunde göra.

Tyvärr har jag inte receptet här, och jag tycker att vi gjorde en hel del saker på måfå,och inte riktigt följde receptet hursomhelst;)

Till efterrätt gjorde vi en SUPERGOD Nutella-dipp med skivad banan. Klåpare som jag är, så glömde jag fota den... Men så kan det vara. Vi kommer GARANTERAT göra den fler gånger, så då ska jag se till att fota, och lägga upp recept och bilder:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar