2017-04-04

Fast i ett drömland

Jag vaknade i en mardröm
Men känslan är kvar
Somnade jag om?
Eller är jag fast i ett drömland?

Vardagen är här
Jag gör mina sysslor
Men är jag verkligen här?
Eller är jag fast i ett drömland?

Allting går sakta
Jag är i ett slags vakuum
Mår jag illa på riktigt?
Eller är jag fast i ett drömland?

Jag pratar, jag tittar, jag lyssnar
Men jag hör inte riktigt
Ser jag någonting alls utanför mig själv?
Eller är jag fast i ett drömland?


Jag mår inte bra idag
Mardröms-känslan har naglat sig fast i mig med sina vassa klor
Kommer klorna tappa sin styrka och släppa taget?
Eller är jag fast i ett drömland?

Nu kommer kvällen
Jag ska lägga mig och sova, men är rädd för sömnen
Kommer jag vakna upp på riktigt imorgon?

Eller är jag för alltid fast i ett drömland?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar