2013-11-02

Skådespelar-update

Jag kom på att jag inte skrivit nästan någonting om vad som händer i mitt liv teater-mässigt, så jag tänkte sammanfatta lite i ett inlägg. Jag känner mig otroligt lycklig som har fått chansen att faktiskt ha lite teater i mitt liv, det som jag trodde skulle vara omöjligt. Men med hjälp av Kultur i Centrum, som är ett företag här i Piteå med ledning av Eleonor Lundholm, som just håller på med kulturen har jag fått chansen att få finnas lite i det jag älskar. Jag får hjälpa henne att hålla i barn-teatergrupper, och dessutom har jag fått möjligheten att spela i adventskalendern som vi kommer spela fyra lördagar i december hela vägen fram till jul.

Tänk va, jag som ÄLSKAR julen får vara en del av detta mys och spela tomtenisse:) Underbart mysigt! Det är dock svårt att inte längta röven av sig efter julen när vi redan sjunger julsånger osv.

Sen ska jag mest troligt få spela en form av forumteater en gång i december i Luleå också. Detta vet jag inte riktigt säkert vad det handlar om, vad som gäller osv. så jag lär skriva mer om det när jag vet!

Om allt går enligt planerna nu, efter en del strul, kommer jag nog åka till Kalix nästa helg och spela in en kortfilm också! Det ska bli kul, för jag behöver mycket mer erfarenhet inom film. Det är någonting jag längtar efter att få göra, och önskar att det kommer många fler kortfilmer i framtiden också!

Just nu är det det som händer. Det är ganska mycket på samma gång, vilket gör det lite stressigt i mitt huvud och  min kropp, eftersom att jag också har sinnenas. Det blir nästan i överkant. Samtidigt hjälper sinnenas med att ge mig olika verktyg som jag kan ha med mig på min resa sen. Det kommer sluta snart, så efter det behöver jag hitta någon plats att arbetsträna på. Om allt går enligt planerna så kommer det bli ett superbra ställe. Men det vågar jag inte prata om nu, för jag vet inte om jag kommer få vara där för arbetsförmedlingen. Hoppas bara att de inte tvingar ut mig att göra jättemycket timmar, utan att jag kanske får börja med att jobba de tiderna som jag brukar vara på sinnenas... jaja, nu blir jag sidetracked här.

Nu slutar jag!

En gammal, oskarp bild från när jag spelade berättaren i våran GRIMM-föreställning. ÄLSKADE den föreställningen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar