2013-11-08

great expectations

Oh gosh! Såg just klart sista delen av miniserien baserad på Dickens "great expectations". I loved it!! Sjukt bra prestation av Gillian Anderson som Ms havisham!  . Otroligt imponerande att kunna gå så långt ifrån sin egen person, ålder och röst och ändå få det så bra och inte onaturligt. Riktigt bra och spooky gör hon den rollen! Tyckte faktiskt om alla skådespelare i serien.  Jag blev så inspirerad av det så jag skrev en dikt utifrån en liten bit av handlingen:



Mitt hjärta av glas brast i tusentals bitar
Det var det du ville
Bränna mig i ensamhetens ugn
Du smälte ner mitt hjärta till sten
Du skadade mig så mycket att jag var tvungen att skada andra
Jag ville att alla skulle lida
Att alla skulle känna den oövervinnerliga smärtan som varje dag bara växte som en böld av spikar i min kropp
Det var du som gjorde detta mot mig
Fick mig att gå som en osalig ande genom livet som inte fanns
Du dödade mig men tvingade mig att leva
Jag skadade alla
Jag plågade alla och jag gjorde det medvetet
Allt jag ville var att du skulle lära mig vad kärlek var
Men du lämnade mig med vetskapen om att
Skönhet är förstörelse
Lycka är en illusion
Kärlek är döden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar