2013-11-07

Ett stort steg framåt...

Igår hade jag möte med arbetsförmedlingen om vad som ska ske efter sinnenas, vilket tar slut idag. Jag har nästan alltid ångest över saker som tar slut... jag tycker att det är jobbigt, och jag skulle utan problem kunna vara sex månader till på sinnenas och växa ännu mer, men jag har vuxit mycket under tiden jag har varit där.

Hursomhelst har det varit en stor ångest vad som ska hända efteråt när det är dags att börja arbetsträna (vilket är nu). Men jag kan med glädje säga att det har löst sig på absolut bästa sätt! Jag kommer få börja min arbetsträning på Kultur i Centrum med Eleonor Lundholm. Det är en kvinna som har gett mig mycket i mitt liv, hon var den första som jag spelade teater för, och i sommar har jag spelat Cabare´ med henne som projektledare och regissör. Nu under hösten har jag också varit i kontakt med henne, och det leder till att jag kommer få hjälpa till att hålla i barngrupper och följa och se när hon jobbar, och jag kan inte tänka mig en bättre skola än så.

Självklart blir det en rädsla att börja gå utanför sinnenas med darrande steg, det är mycket som snurrar i huvudet, och det känns lite som att lära sig gå på nytt. Den här gången hoppas jag dock att benen och stegen bara ska bli stabilare och starkare, och att de inte ska gå av igen. Jag vill heller inte gå för fort och ivrigt, för då är risken att jag ramlar och blir rädd för att gå igen. Jag hoppas och ber verkligen att detta kommer leda till att jag kommer orka mer och mer, och en dag står jag på helt egna ben, har en inkomst och får ta hand om mig själv. Men det får ta den tid det tar helt enkelt, och skulle jag ramla även om jag tar det försiktigt så vet jag att det finns fina människor runt omkring mig som kommer hålla mig i handen när jag ska börja gå igen. Jag har många fina mammor =)

Nu har jag varit vaken sen kl.03.00 ungefär, och nu får jag snart äntligen bege mig till sinnenas och börja dagen!

Ha en bra dag och ta hand om varandra!

Bara för att jag älskar och saknar min syster som ligger och steker i värmen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar