2013-11-10

Mama I'm coming hooome...

Sådärja! Nu har jag packat och städat det lilla, mysiga rummet som jag bott i under den här helgen. Så snart är det dags att åka till busstationen, sedan hela vägen hem för att gå direkt till teatern och hålla i en teatergrupp, och sedan repa två manus fram till 20.00 då jag kommer bege mig hemåt, och mest troligt dö i soffan till någon små-dålig film;P Älskar min arbetstränings-plats=)

Det känns verkligen bitterljuvt detta med att åka hem. Tro mig, jag längtar veerkligen redan hem. Jag saknar André, Piteå och att ha något att göra om dagarna. Jag är gaalet träningssugen, blev inte gymmet en enda gång förra veckan. Men samtidigt är det ju verkligen detta jag så gärna vill hålla på med. Så själva filmandet och förberedandet för rollen kommer jag sakna mycket. Hoppas verkligen att jag snart kan få en möjlighet till att filma något mer. Kort som långt spelar ingen roll, men jag trivs verkligen med det. Och jag behöver mycket mer erfarenhet för att bli säker på det. Film är så mycket svårare än teater tycker jag... Just nu iallafall, för det har jag gjort minst. Det är så att man måste prestera massor av gånger, korta stunder samma sak. Igår t.ex. skulle jag ha ett mindre raseriutbrott.. eller jag skulle skälla ut någon. Det utbrottet spelade jag säkert minst tio ggr, säkert mer, från olika vinklar och flera tagningar. Det är roligt, men ganska jobbigt att hitta känslan om och om igen. Så det behöver jag träna på.

Men som jag trivs när jag får vara arg eller ledsen i en film. Jag vet inte varför, men det är så skönt att släppa ut på något sätt!

Nåväl, nu ska jag göra lite annat i väntan på min skjuts! Ha en bra dag alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar