2013-09-10

Jag vill skriva, jag vill skriva. Men jag vet inte vad! Fingrarna vill dansa över tangentbordet, och tankarna vill flödas ner på dataskärmen. Men problemet är att jag för tillfället inte vet vad jag ska skriva. Har ingen inspiration till någon dikt. Vill skriva en bok, men hur sjutton gör man det? Ska jag skriva en novell kanske? Jag vet inte! Vill blogga om någonting, men om just vad? Jag  vet inte! Jag vill bara skriva, ska det vara så svårt att göra det då? Måste jag verkligen ha något specifikt att skriva om, eller räcker det att skriva ner några bokstäver! GOSH, blir tokig på mig själv ibland. Jag vill så mycket, jag vill kunna så mycket, också kan jag inte allt det där jag vill kunna också blir jag tokig. Vissa saker tror jag faktiskt att jag kan göra, men får jag göra dem är en annan fråga. Jag vill vara en sån där människa som får allting gjort, inget pris är för högt. En sån där som inte bryr sig så mycket. En free spirit kanske! Om jag hade varit mer så hade kanske mer saker hänt. En sån som kanske bara skulle ta sitt pick och pack och dra till ett annat land för att finna lyckan där? Tänk va, om jag varit modigare, om jag hade haft ett annat liv och trotsat rädslan, trotsat alls som håller mig kvar och bara stuckit. Åkt till USA och genom ett lyckokast fått en audition där de söker någon med knagglig engelska. Jag fick rollen! Jag fick gå och lära mig hos de bästa! Jag fick jättemycket erfarenhet och fick göra det som gjorde att jag kände mig levande. Jag fick vara jag. Jag fick göra det jag så gärna vill, det jag längtar efter att få göra vareviga dag! Wow, vad häftigt... Men nu får jag inse att det inte har hänt, och kommer inte hända. Jag är här just nu. I Piteå, i min lägenhet, framför datorn och skriver ett blogginlägg om ingenting för att mina fingrar kliade.., eller ingenting stämmer väl inte, jag skriver om tankar som färgar mig. Om min dröm som jag verkligen skulle vilja leva. Jag vill leva den, omen inte i USA, åtminstone i Piteå. Det skulle vara fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar