2013-09-04

Fotboll!!

Förra året började jag spela fotboll med det nystartade laget hemmingsmark if damer.  Jag kunde inte vara med särskilt mycket för att jag spelade teater i Västerbotten en stor del av sommaren,  så jag missade mycket och hamnade långt bakom de andra! Jag kände ingen särskilt bra heller, men jag fortsatte för att jag tycker att det är roligt att träna, och jag vill verkligen lära mig!

Jag har inte spelat sedan jag var liten, och då var jag inte alls bra och vågade knappt springa pga min astma. Astman ligger kvar tillsammans med en massa andra problem som försvårar saker ytterligare,  men jag försöker göra mitt bästa iallafall!

Jag ligger ljusår bakom alla andra i laget vad gäller det mesta inom fotbollen,  och jag känner ofta att jag förstör lite, men jag vägrar ge mig! Jag tycker att det är så roligt att vara en del av ett lag, och detta laget består av så sjukt fina människor. Jag tycker om att lära mig även om jag är lite seg i hjärnan ibland. Jag är glad att mitt lag accepterar mig för den jag är, och jag är stolt över att jag vågar kasta mig ut och göra något som inte riktigt är min grej och där jag inte direkt har någon kompis som jag umgåtts med tidigare.  Jag gör det själv!

Kanske låter jag självgod när jag säger att jag är stolt över mig själv,  men jag har gett mig själv läxan att försöka sluta sparka på mig själv för saker som inte riktigt fungerar, utan vara stolt över vad jag klarar av utifrån mina förutsättningar.  Det är tamejtusan inte lätt, men jag ska försöka! Det borde alla göra!


1 kommentar: