2013-09-12

jag är här och nu...

Morgonen är här, och solen skiner på träden här utanför. En vacker höstmorgon! Allting är tyst och stilla. Min mage gör ont, och ryggen också. Konstigt ont, det liksom bränner.
Jag gör min övning:

Jag ser solen på träden utanför
Jag ser min egengjorda trollslända
Jag ser kortet som jag fick till min blomma efter premiären

Jag hör ljudet av en bil
Jag hör bruset av elementen
Jag hör min tickande klocka

Jag känner soffan mot ryggen
Jag känner bordets kant mot min fot
Jag känner mina fingrar mot telefonens baksida

En mycket bra övning för att lära sig att kunna vara här och nu. Tänk på tre saker som du ser just nu,  helt utan värderingar ( alltså att man inte tänker de "fula", "fina" träden osv.vhelt enkelt vad du ser,  inte vad du anser dig tycka.)
Sedan samma sak med tre saker du hör och slutligen tre saker du känner med kroppen. Klarar du det kan du gå över till att hitta två av varje och till sist en av varje.

Detta är ett bra sätt att ta in att det faktiskt är NU vi lever. Vad som händer runr omkring oss precis just nu.

Rekommenderar den övningen varmt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar