2013-09-05

Besatt av Arkiv X!

Asså, när jag tycker om saker blir jag helt besatt. Just nu håller vi på och kollar oss igenom alla säsonger av X-files,och DAYUM vad jag älskar den serien. Jag har dock inte, som många andra, sett serien när jag var liten, så det är ingen som helst nostalgi. Men den är så meeega-bra!

Jag trodde att det bara skulle handla om aliens, men så fel jag hade. Det har massor olika twists and turns, och det är awesome!

Jag är totaaalt förälskad i karaktärerna Mulder och Scully, och har de senaste nätterna drömt att jag själv har varit scully. Skådespelarna är grymma, och jag har verkligen hittat en ny skådepelerska som jag tycker om, alltså Gillian Anderson. I början visste jag inte riktigt vad jag tyckte om henne, men hon har växt under seriens gång och nu älskar jag henne. Jag tror det handlar om att både David och Gillian har hittat sina karaktärer och kompletterar varandra väldigt bra. Det finns en kemi mellan dem som gör att det blir intressant att följa, och det bär upp serien väldigt bra!

SJÄLVKLART är det som med allt annat som jag tycker väldigt bra om! Jag vill verkligen inte att det ska ta slut! Sedan får jag en sådan önskan att själv någon gång få vara med om ett projekt som blir så otroooligt bra. Jag vill hoppa in i scullys kropp och få spela hennes roll. Tyvärr kommer det alltid få vara drömmar att få vara med i något stort och bra! Jag tycker om svenska filmer och serier, men let's face it, vi kommer inte upp i samma kvalité som de gör i USA. Det är inte alls konstigt om man kollar på budgeten svensk film har och sedan kollar på USA's.  Jag kommer nog få fortsätta att vara "olyckligt kär" i roller och karaktärer som jag själv vill spela, för det är inte bara att "göra". Men om någon vänlig själ där ute i världen vill skriva ett manus där lilla jag får spela skulle det ju vara awesome!

Nu vet jag ju också att Peter Jackson läser min blogg flitigt, så jag hintar lite till dig Jackson! Skriv, skriv, skriv!

Nu ska jag nörda lite till och kolla på dokumentären om säsong ett av X-files! Ha en bra dag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar