2013-05-03

Kroppskontroll-träning

Jag har på den senaste tiden börjat intressera mig lite för pilates. Testade det några gånger när jag var yngre men har inte riktigt fastnat för det, men nu börjar jag tycka att det är ganska roligt, och det är bra muskelträning samt träning för kroppskontroll. Jag känner dock att jag inte har så bra kroppskontroll som jag skulle vilja i flera rörelser, så idag gjorde jag lite alternativ träning och helt enkelt tränade på min kroppskontroll på de sätt som jag själv kunde komma på.

Fick ont i huvudet efter ett tag så jag orkade inte hålla på så länge. Men jag kan tänka mig att ju mer jag tränar på det här sättet, ju lättare kommer vissa pilates-rörelser bli. Dessutom tränas verkligen hela kroppen tycker jag! Ni kan ju strunta i mitt röda ansikte som håller på att sprängas vilken sekund som helst!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar