2012-10-16

Without your love I'm homeless

Som sagt, jag vill börja skriva igen, och den dikten som kommer nedan har ingenting som helst med mig eller mitt liv att göra. Jag kommer skriva många dikter/texter som inte har någonting med mig att göra, jag vill bara skriva, ok?;P Alla texter kommer inte vara bra heller, men övning ger färdighet och jag kommer skriva direkt i bloggen och trycka "publicera", så det finns inte rum för speciellt stora ändringar.
Självklart kommer det skrivas saker direkt från mig och mitt hjärta också ibland, men må det ske!

Snöflingorna rasar från himlen
Det är kallt och ensamt
Ingen torkar mina frusna tårar
Ingen som smälter mitt frusna hjärta

Mina fingrar är stela och krokiga
Mina tår känns som stora isblock
Ögonen fastnar en kort stund för varje blinkning
Kylan biter på mina kinder

Jag har ingenstans att sova inatt
 Ingen värme, ingen kärlek
Ingen ger mig mat för att klara den kalla natten
Ingen vågar se mig i ögonen

Igår var det sommar och strålande sol
Du öppnade din mun
Sa de där orden och sommaren blev vinter
Jag kommer frysa ihjäl...

... Utan din kärlek är jag hemlös...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar