2012-10-16

Dags att komma i form!

Jag har inte varit i bästa formen på senaste, jag har inte orkat vara ute och springa på samma sätt som tidigare, och har tappat all armstyrka och magmuskler som jag en gång hade. Vilket inte känns så roligt. Allting handlar om att jag inte mått så bra på senaste tiden, jag har fallit tillbaka och har varit sjukskriven ett tag nu. Jag har inte skrivit så mycket om det för att jag skäms för det och är arg över att jag behöver vara en sådan vekling. Men jag struntar i det nu. Ja, jag är sjukskriven, men jag jobbar hårt på att försöka bli frisk igen. Och jag har en jättefin terapeut, och vet att jag kommer må bättre snart.

Det jobbigaste med det hela är att jag har tappat lusten och orken att träna, som egentligen är bland det roligaste jag vet! När jag väl tränar känner jag mig kass för att jag inte orkar lika mycket som förut. Allting handlar inte bara om att jag saknar kondition... Det är lite svårt att förklara, men min kropp kan säga stopp även om jag verkligen, verkligen vill trycka mig igenom det så går det inte. Men jag ska jobba på det också.

Jag tänker iallafall börja ta mig en kort löprunda direkt jag har vaknat så många mornar som möjligt! Så gjorde jag förut, och om jag gör det så har jag iallafall tränat lite varje dag. Det är inga långa rundor alls, men det är något jag klarar av, och det är viktigt för mig att göra sådant som jag tar mig igenom istället för att dra  på mig någonting som jag inte klarar av bara för att känna mig misslyckad.

Nej nu ska jag ta mig en dusch, för jag har tagit en kort men uppfriskande löptur i det iskalla spöregnet.Nu är jag genom-stretchad och ger mig en liten försiktig klapp på axeln, och tänker att nu JÄDRAR är jag på gång!!:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar