2012-10-06

Will he think me weak, if i tremble when I speak...

Jag är väldigt sugen på att börja skriva texter/dikter med hjälp av inspiration som jag får av saker jag ser på film eller hör i musik för att inte bara skriva från mig själv och liknande. Även om jag kommer fortsätta med det också, så är det bra att öva sig i annat.

Dagens dikt:

Jag vågar inte prata
Inte säga högt vad jag känner
För tänk om någon tar det ifrån mig
Tar mina tankar
Tar mina känslor

Jag vågar inte prata
Tänk om någon hör att min röst darrar
Tar tillfället i akt och utnyttjar min svaghet
Skrattar åt mig
Skrattar åt mitt

Jag vågar inte prata
Tänk om jag säger någonting konstigt
Så att alla tittar snett på mig
Hånar mig med sina blickar
Hånar mig med tysta leenden

Jag vågar inte prata
Jag har ändå ingenting bra att säga
Vad jag än gör blir fel
Jag är inte värd en röst
Jag är inte ens värd tystnad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar