2012-10-21

Varning för känsliga läsare!

Inatt hade jag en av mina värsta nätter någonsin. Jag kunde för mitt liv inte somna! Jag mådde så sjuukt illa och trots att jag var trött kunde jag inte sova! När det hade gått många, många timmar av illamående och jobbigheter kom jag på att ibland blir det bättre om jag skriver lite. Så jag tog fram datorn och bara skrev det första som kom upp i hjärnan. Jag skrev och skrev. Det är inte någon bra textindelning eller flow i texten, men det är precis som jag kände då och där. Det är inte någon riktigt "fräsch" text kan man väl lugnt säga.
Alltid konstigt att läsa mina nattexter dagen efter en natt då jag inte kunnat sova, för att det är ändå lite så att jag har en annan hjärna på dagarna än vad jag har på nätterna. I texten låter det verkligen som att jag är en "junkie", men det är inte så illa som det låter. Det låter som att jag knaprar hur många piller som helst, men det är inte så många som det låter. Som sagt skrev jag bara som det kändes precis just då! Men det kanske ger en klar bild över hur jag mådde inatt, jag vet inte?;)
ps. jag har INTE magsjuka!

Texten:
Natten till 21 oktober 2012
Jag är flummig, mina fingrar dansar inte över tangentbordet, de fumlar
Borde inte sitta här
Borde ligga ner
Borde sova

Har verkligen försökt sova, men sömnen vägrar
Mått så illa att jag viljat slita ut tarmarna från sin varma plats och mala ner dem till köttfärs och kastat köttbollar istället för snöbollar
Jag har varit trött länge, länge, men kan inte sova
Jag mår för illa
Ögonlocken är tunga, ögonen ser dubbelt
Ljudet är lite svajigt och jag är otroligt svajig
Jag lägger mig åt andra hållet, kan ej somna, måste spy
Jag hämtar en hink
Vänder på mig, ligger på magen.... mår för illa
Ligger på rygg... mår för illa
Sitta --- mår för illa
stå, för svajig.

Fler och fler piller I hopp om att få somna
Jag kan inte andas, astmamedicinen får göra sitt jobb dubbelt upp
Skakningarna är här
Kan inte andas, fryser, mår illa, är yr...
Stänger av Tvn hoppas att jag är nog trött för att somna
Jag börjar må sämre, blir nojig och rädd som jag blir ibland
Tar ett till piller, hoppas att jag ska lugnas ner
Händer inte
Mår illa, illa illa.... Men jag är ju SÅÅÅÅ trött. Kan jag inte bara få somna, då är det ju bra när jag stiger upp imorgon igen!

Sätter mig upp, plockar upp hinken, spyr!
Ovärdigt! Det gör ont, det smakar surt och äckligt!
Efter det så känns det lite bättre
Har tömt hinken, jag skakar och jag fumlar.
Vill gråta.

Nu ska jag ge det en chans till med ännu ett piller I kroppen, alvedon..
Somnar jag inte ska jag ta en sömntablett till, jag råkade ju spy upp de sista tabletterna jag tog.

Jaha.... så blev man pillermissbrukare och en flumm-pundare på en natt, det var väl spännande.
Undra vad morgonens natt har att erbjuda
Då kanske jag blir alkoholmissbrukare,
eller kanske tar flygcertifikat
Kanske rent av bestiger mount everest?
Det känns som att jag mycket hellre gör det än att ha en natt som denna ever again!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar