2015-05-22

Nervösa tänder

Ikväll är det dags! Genrep. Det är som en knut i mage/hjärta/hals just nu. Direkt jag tänker på det så blir jag nervös i mina tänder. Jag trodde inte att någon skulle fatta vad jag menar med det, men André förstod precis! haha, bra, då vet jag att nån fattar vad jag menar. Jag vill bara bita ihop tänderna hååårt, för det känns som att det kittlas i dem. Nej fy. Nervositet är bra, men samtidigt jobbigt!

I morse var artikeln i tidningen. Jag tyckte att den var bra! Och det var ett av mina stora steg att sluta skämmas för mig själv. Att tro att jag är en sämre människa för att jag gått igenom något väldigt jobbigt. Men det är lite så att det alltid har varit en sån stor, men hemlig del av mig, som ingen direkt pratar om. Och jag har ju skrivit ett inlägg om det här på bloggen, men mycket mer än så har det inte varit för mina nära och kära. Jag har ju spelat mina scener för många andra människor. Sådana som jag inte känner, och de som jobbar professionellt för att förändra. Men det har för mig alltid varit något "där borta". Nu blir det så nära på något sätt. Och genom att artikeln förklarade att jag erfarenheter om det här, så känns det som att jag aldrig mer kommer kunna låtsas som att det inte funnits där. Det här blir första gången jag spelar detta för allmänheten, och det känns bra men sjuuuuuukt läskigt!!) Det känns fantastiskt att kanske ha möjligheten att påverka, och visa att man kan vara på botten, men ta sig upp! Även om det alltid kommer gå upp och ner med vissa delar i livet.

Nu vill jag förtydliga att det inte är Petra, privatpersonen, som står där. Det är en KARAKTÄR. Men det är klart att jag har tagit från mitt eget liv för att skriva mina scener, och för att kunna relatera till dem. Men det är inte JAG. Åtminstone inte nutidens jag. Sedan har Eleonor jobbat fram scenerna flera snäpp extra med hennes regi. Vi har lite samma tankar kring teater, och vill gärna gå utanför gränserna på olika sätt. Så samarbetet med henne har varit väldigt bra. Sedan jobbar jag ju nu även med teater Vilja, vilket jag ÄLSKAR! Det är så kul att vi är ett helt gäng! =) Även det blir något nytt. Egentligen allt med den här föreställningen blir något nytt för mig på olika plan!

Tjat, tjat, tjat. Men jag måste skriva av mig lite. ååååh, jösses! Nervös igen. Jag vet inte om jag kommer orka skriva något alls i helgen om hur det går eller så, kommer bli väldigt trött och urladdad. Men OM jag orkar, så kommer jag göra det! Tror dock jag bara vill slappna av när jag kommer hem. (OBS! Försöka slappna av. Vet inte sist jag var avslappnad. det kommer väl med sömnlösheten antar jag.)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar