2015-05-09

blogg istället för instagram!

Jag kommer försöka blogga lite mer nu. Min instagram är, som ni märker,  lite annorlunda än vanligt. Den har blivit helt Sia-fierad. Och för er som kanske inte bryr er så mycket om det, eller kanske inte ens tycker om Sia, så blir ju det inte så kul! Så antingen ska jag göra en mer personlig instagram. En ny alltså,  eller så ska jag blogga mer. Ska försöka luta mot bloggandet.

Jag kan tänka mig att det kan vara folk som tycker att jag är konstig eller märklig som snöar in mig så mycket på olika skådespelare,  artister, serier. Men jag kan verkligen brinna för det. Och jag brinner för Sias uttryck och musik. Och plötsligt har min stora dröm blivit att få jobba med henne; ) haha, jag vet att det inte finns en chans i arslet att få göra det. Men man kan alltid drömma. Hennes musik är så hjärtlig, och det känns verkligen när jag lyssnar på hennes låtar.

Att jag gör videor till hennes låtar,  och lägger ut bilder som jag tycker passar till hennes texter har blivit något som gör att jag faktiskt har "en uppgift". Verkligen inte, men samtidigt är det så. Jag får försvinna in lite i min egen värld och koppla bort allting annat. När jag håller på med det so kopplas liksom allting annat bort. Det blir någon form av kreativt andrum. Så för mig är det skönt att jag hittat något som gör att jag kan andas då och då, och slippa all den ångesten, tröttheten och nedstämdheten jag tyvärr känner alltför påtagligt ibland.

Genom det här har jag fått kontakt med andra människor son faktiskt tycker om det jag gör, och som vill se mer. Det gör så att jag får skapa för någon. Och jag behöver det i mitt liv.

Det jag vill komma till är - förlåt för att jag Sia-fierat min instagram. Det lär bli så ett tag framöver,  för just nu är det mitt sätt att fly vardagen lite och faktiskt få göra sådant som jag tycker om! På min blogg ska jag försöka skriva om annat;)

Mina videor som jag gjort, som ni självklart gärna får dela:














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar