2016-06-03

På scenen får jag andas

Skrev inget inlägg igår, så satsar på två inlägg idag;)

Tycker ändå att vi kommit en bit på Karlberg nu, och jag älskar att fara dit varje kväll. Det har blivit min nya rutin. Har fått lära mig att jag behöver vila någon gång under dagen för att ladda inför kvällen. Har också fått lära mig att inte gå till Karlberg från mig i gassande sol,  för att det gjorde mig konstig, och känner mig fortfarande seg av, även om det var två dagar sen! Har lärt mig hur mycket jag tycker om de människor som jag jobbar med.

Har än en gång insett att det är det här jag vill hålla på med! Det är i en ensemble, bland människor som brinner för samma sak som mig, ensam eller med flera på scenen, framför en kamera, att få berätta något. Förmedla något. Oavsett om det är glädje, ilska eller sorg. På scenen andas jag. Jag får ta fram alla mina känslor. Mitt fönster som jag får öppna lite, vara helt gränslös. Bara köra. Bara njuta. Bara leva. Även repetitionerna glädjer mig! Att få komma dit varje kväll och utvecklas. Att känna hur karaktären tar form allt eftersom. Se hur de andra jobbar, hur deras karaktärer kommer till liv. Nej, jag älskar verkligen det!❤ 

I förrgår blev det ett speciellt rep från min sida eftersom att det kändes som att jag ville svimma och hade frossa efter promenaden (gissar på lite solsting), och vi kunde inte vara på scenen pga. Nymålad scen. Så vi repade på "förscenen". Det där repet är lite som i en dimma för mig faktiskt, så jag kommer inte ihåg det så bra. 

Igår var vi ganska få, så då satt vi och nötte text tillsammans inomhus istället.  Mycket nyttigt. Det är ganska skönt att göra så ibland, så är det lättare att lära sig texten.

Men nu längtar jag ut på den riktiga scenen igen! :) på måndag blir det hel-dag där! Då har jag tänkt köra all in med kläderna också, om det inte regnar! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar