2016-06-27

Nu blir folk obekväma

Paniken är här igen
Tredje gången idag
Men den är inte min vän 
Och den är inte jag
Men vem är jag?
Och vem kommer jag bli?
Det vet jag inte idag
Och det vet inte ni
Ser ingen framtid i mitt liv
Och dåtiden är försvunnen
Känner inte längre något driv
Och orden stannar i munnen
Man får inte säga så
Då blir folk obekväma
Men själv får jag gå
Och ensam mig på vägen gräma
Ingen kan ta smärtan ifrån mig
Jag får göra det inuti
Men hur, det vet jag ej
Och det vet inte ni
Jag vill bara veta att allt blir okej
Och inte som tomma ord
Men hur fan ska det kunna lösa sig för mig
När jag är fullkomligt bortgjord
Jag brukar försöka avsluta med hopp
Och hoppet finns väl alltid där
Men just nu inuti min kropp
Är hoppet ingenting jag bär 
Men morgondagen är en annan
Och kanske ler jag då
Kanske solen skiner i pannan
Kanske är himlen grå
Jag måste ändå lite hopp lägga in
För det är bara sån jag är
Jag har faktiskt ganska tjockt skinn
Och även om mycket på mig tär
Så kan jag inte bara ge upp
Utan får fortsätta traggla mig fram
Är inte roligast i någon grupp
Men ska försöka att inte känna skam
Tyngden i mitt bröst lär inte lätta idag
Men imorgon när jag vaknar
Kanske är där en gladare jag

2 kommentarer: