2016-04-13

En vecka med tusen saker, tusen tankar!

Den vecka jag just nu befinner mig i är väldigt tung och jobbig på många sätt!  Många väldigt jobbiga saker för mig. Mind you att just där jag är i livet just nu är små saker som att diska eller tvätta som stora berg innan jag gör dem (inte bokstabligen,  även om det kan bli berg av tvätt och disk också.). Det tar emot på ett sätt som inte är att det känns tråkigt och jobbigt, utan det kan nästan vara fysiskt omöjligt att ta mig dit och göra det, som att det är ett osynligt kraftfält som gör att det känns så tungt.

-Men jag gör det tillslut!

Denna vecka har jag sovit dåligt, jag har haft arbetsterapi, samtalsterapi, jag kommer göra ett scenskoleprov,  och värst av allt har jag en begravning av en person som står mig väldigt varmt om hjärtat.

Det låter inte som många saker. Men det är många stora saker för mig. Alla dessa saker tar en massa energi.

Scenskoleprovet är i morgon, och det finns inga ord för hur gärna jag önskar att det ska få gå bra! Att jag ska få gå vidare, åtminstone ett steg. Teatern är för mig en livräddare,  en livlina, ett ställe där jag känner att jag kan andas. Och som jag vill andas. Som jag vill ha sådär roligt och jobba sådär hårt som man gör inom teatern.  Det är min högsta önskan, att alltid ha teatern i mitt liv. Och alltid kunna andas.

En begravning vet vi alla vad det är, hur det känns och hur det kan se ut. Och det känns såklart tyngst av allt. Jag kan inte ens försöka förklara. För det finns bokstavligen inga ord!

Har hittat små sätt att vara kreativ i vardagen, och det känns skönt. Mitt sätt att försöka hitta andningsplatser hemma också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar