2015-01-15

No sleep, and a little bit scared...

Natten har varit riktigt jobbig! Jag har knappt sovit någonting, utan vaknade vid ca halv två inatt, och sedan dess har jag varit vaken. Jag är mitt inne i en repetition av en ny monolog/dialog, och vi la färdigt den sista regin igår.

Den ska spelas om precis en vecka, för ganska mycket folk, och det är väldigt, väldigt nervöst. Nervöst för att det är en scen vi aldrig spelat tidigare, vilket gör att vi inte vet hur den ska tas emot. Vad kommer man tycka om den? Kommer budskapet komma fram? Kommer känslorna komma fram?

Jag är som vanligt otroligt nervös när det kommer till att jag ska beröra andra människor. Men extra nervöst är det när det kommer såhär nära inpå. Eftersom att den just är nylagd, och vi började repa den i förrgår är allting väldigt nytt. Och jag är rädd att det är för kort tid för mig för att jag ska hinna projicera in känslor i texten, eftersom att jag fortfarande är väldigt mycket uppe i huvudet för att komma ihåg texten och regin...

Oh my! Dessutom är jag nervös för att det kommer vara "väldigt" mycket människor där, och det kommer vara en låååång dag!

Vi ska köra till Haparanda på morgonen, se en massa föreläsningar osv. Sedan ska vi kanske (inte beslutat än) spela en scen klockan 16.00, då är ca 270 pers där, sedan är det lite avslut osv. Sedan en paus på två timmar innan det drar igång på kvällen föreläsningar osv. sedan ska vi spela kl.20.20, (det är definitivt), för ca 160 personer. För mig är det ganska mycket, eftersom att jag spelar rätt "intima" scener. Inte att jag är intim, utan att jag är van att ha en ganska liten publik väldigt nära mig.

Men jag längtar också en massa. Det ska bli spännande och roligt, och nu önskar jag bara att jag får vara nöjd när jag åker hem. För klockan nio på kvällen avslutas det, och då ska vi köra hela den långa vägen hem från Haparanda också!

Jag vet ju dock att jag blir så trött av att vara fokuserad länge, och dessutom väldigt trött på kvällen, så jag är livrädd att det ska bli platt fall i scenerna. Let's hope not!

Inatt roade jag mig med att rita/gå igenom scenerna på papper. Ganska rörigt, men det hjälpte mig att se att jag har lite koll iallafall. Frågan är hur det går att repa idag när jag knappt sovit något och känner mig helt vimmelkantig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar