2015-01-16

JAG PALLAR INTE!!!

Vad går INTE fel just nu? Jag vet inte!!

Jag sover skitdåligt, så jag är trött och jävlig. Internet funkar bara när det själv behagar. TV'n lika så! Fläkten ovanför spisen har gått sönder. Det har varit typ 20 000 minusgrader, så jag kommer orsaka mina föräldrar en dyr elräkning för att jag inte kan elda hela tiden. Det snöar ofta! Jag kan inte skotta! Vaknar tidigt och ska iväg, så jag måste skotta. Tung, blöt snö den här gången! Jag åker iväg, simmar, är så galet, galet trött så att jag kan börja gråta vilken sekund som helst. Kommer hem.... plogkarm... Skotta igen. Försöka skotta fram den bruna tunnan, som FORTFARANDE inte blivit tömd, trots att den skulle ha tömts tidigare i veckan (eller om det var förra). Hursomhelst så har den stått framme hela tiden. När jag väl kom hem kom jag på att jag glömde svänga in i Hortlax för att hämta min medicin, så det kan bli en onödig tur med bilen under morgondagen. Tyson har blivit deprimerad (som tur var är han lite bättre nu). Jag har typ slagit sönder min hand. Min kropp är inte kapabel till nästan någonting utan att få huvudvärk eller migrän pga min nacke. Jag har råkat dra sönder en rullgardin. . Huset är rörigt, men mitt huvud är rörigare vilket gör att jag inte har en enda uns kraft att jag orkar ta tag i det nu. Och nu, när tårarna är närmare än närmast av trötthet och annat, så öppnar jag kylskåpet och ser till min förfäran att ett mjölkpaket läker, så det är bara att dra ut alla sakerna, torka, kasta bort och blanda mjölken med mina patetiska tårar!

Det är sådana fjantiga saker egentligen. Men just nu känns det jätte, jättetufft. Jag behöver gå och lägga mig i soffan och sova, för annars vet jag inte var den här dagen kommer ta vägen. För mig kan det släppa lite när jag bara får kasta ur mig sakerna som känns jobbigt. Så även om detta tycks vara ett patetiskt, klagande inlägg, så kan det hjälpa mig på något sätt. Jag hoppas det iallafall!

SUCK.... nu snöar det igen!

ps. Jag är otroligt tacksam för den hjälp jag fått med skottning av Första-gångs-traktorköraren Peder! Det är verkligen guld värt! Jag tackar även för elektrikern Andreas, som kom med utrustning och hjälpte mig att klippa kabeln till fläkten så att jag slapp brandrisken. + Att jag vill tacka min lillasyster med pojkvän som umgåtts med mig några kvällar så att jag slipper vara ensam och känna saker hela tiden <3

Försöker ta till mig texten som står på tavlan som jag målat...



1 kommentar:

  1. Som sagt är vi öppna för häng för det mesta, så om du vill värma dig någon kväll kan du ju komma hit till bastuläggan så kan vi se nå "bio" i tv-rummet å ba myyys :)

    SvaraRadera