2015-01-16

Let me sleep!

Sådärja! En natt till utan ordentligt med sömn! SÅ less! Igår försökte jag verkligen varva ner innan jag somnade, tog min medicin tidigt, gjorde mina rutiner. Smorde in mig, värmde min värmekudde, drack te och la mig inte på kudden förrän jag kände att jag skulle kunna somna (lägger jag mig "pigg" så tar det ännu längre).

Men jag kände mig rädd. Jag hade en sån där jobbig, onödig rädsla i kroppen. Jag tyckte att jag hörde någon i huset, mammas och pappas rullgardiner, som de så strategiskt har på UTSIDAN (?!?) av huset flög och smällde i väggen tusen miljoner gånger innan jag gick ut för att dra upp en av dem... Men den drogs inte upp, den drogs av.... oops!!

Den andra fick vara, vilket jag fick ångra bittert, när jag strax efter tre kände att jag inte orkade försöka sova längre, den där JÄVLA rullgardinen (ursäkta språket) väckte mig hela tiden. Så jag gick ut och drog upp den. Men sen kunde jag inte somna!

Nu har jag suttit och kommit på idéer till några tavlor jag vill måla... Det är ju just det att risken är att det blir en tanke, inget mer. Har redan en sorts tema på tavlorna jag börjat måla... Det här går liiite ifrån den tanken, men det är den som har fastnat i min hjärna.. så jag kanske ger det ett försök. Önskar bara att jag kunde måla som jag tänker, men det kan jag inte. Jag har nästan aldrig målat någonting, så jag är fortfarande i upplärningsfasen.

Hur som, så ska jag göra mig klar för att simma nu. De öppnar 06.00. Glad över att göra någon inomhusaktivitet, istället för att gå en liten promenad idag. Det är ju ett sådant skitväder!! Blåser och regnar! Men det blir lugn simning. Ingenting får bli påfrestande för kroppen eftersom att kiropraktikern justerade min rygg och nacke tidigare i veckan, och ska fortsätta på tisdag! Oj, vad jag önskar att min kropp kan få bli bra!

Skulle inte tacka nej till att dricka en sån här när jag kommer hem efter simningen, och sen försöka sova en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar