2014-12-29

Sleep paralysis

I morse hände det igen. Sömnparalys. Jag har varit med om det några gånger förut, men det här morgonen var det superjobbigt. Det värsta är att jag inte vet om det som jag tror hände, faktiskt hände. Tydligen så kan man få för sig saker i sömnparalysen. Man kan hallucinera och tro att det är någon demon eller liknande i rummet. Hursomhelst så innebär sömnparalysen att jag är vaken, men kroppen är förlamad. Jag kan inte skrika, inte prata, inte röra käken eller en enda kroppsdel. Jag försöker vakna, men kan inte. Det + att det är ett jobbigt sprakande brus i mina öron då jag försöker ta i. Det är riktigt jobbigt.

I morse var jag säker på att någon kom in i min lägenhet, gick in i rummet där jag låg, och hmmade och sedan smög ut. Och grejen är den att jag oftast förstår att det bara varit inbillning, men jag kan inte säga att det var det den här gången. Det känns fortfarande lika verkligt, och jag vet att jag var vaken, det var bara det att jag var förlamad, så jag kunde inte vända mig om och titta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar