2014-12-19

insomnia...

Sådärja! Nu har jag varit vaken sen två och ögonen ssviiider av trötthet och kroppen känns som bly, men jag kan inte somna om. Så nu ger jag upp och fortsätter packa.  Kanske tar mig ett bad om jag vågar. Det skulle ju inte vara klockrent att somna där, så att säga!

Mycket ska göras idag med denna trötta människa. Först packa, sen naprapat, sen köpa julklappar, sen hämta min packning,  sen kalas för Maja, och SEN kan jag landa i soffan för kanske en julfilm eller något!

Dikt jag skrev ganska länge sedan,  men jag minns inte om jag lagt ut den!

Det börjar som ett svagt tjut
Störande, men under kontroll
Tjutet växer sig starkare
Ögonen knips igen hårdare

Benen spänner sig
redo att springa
Tjutet växer
Även ett grumligt vrål ansluter

Händerna knyts så knogarna vitnar
Redo att slåss
Tjutet och vrålet blir bara högre
Röster ansluter

Lungorna kräver luft och börjar hyperventilera
Varenda del av kroppen gör sig redo för flykt

Tjuter, vrålet,  rösterna är ohållbara
Runt, runt, runt i huvudet
Högre och högre
Kroppen redo, jag redo

Men jag kommer ingenstans
Jag sitter fast här
Med mina tankar
Med det evinnerliga tjutet och vrålet
Och med sömnlösheten som vägrar släppa taget


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar