2014-09-02

Havet...


Du dundrar in från havet
Som åskan på himlen
Sköljer över mig där jag sitter
Kroppen blir tung
Jag fryser
Men jag sitter som förstelnad
Gång efter gång sköljer vågorna över mig
Det svarta havet med det vita skummet som glider med hela vägen
Glider med bara för att förintas när vågen når stranden
Här finns ingen strand
Här finns bara jag
Jag blandas med det vita skummet
Mer och mer förintas jag
Som syra som bränner bort mig mer och mer
Det gör knappt ont längre
Jag har domnat bort
Nu kommer en stor svart våg
Det vita närmar sig
Jag vet att det är slutet
Jag drar ett sista andetag
För blicken mot himlen
Hinner se en fågel som flyger över mig
Det sista jag ser
Vågen är här
Nu finns bara det svarta havet kvar
Med det vita skummet som glider på ytan
Bara för att förintas igen och igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar