2014-09-02

Det var jag som var hon...

Det var jag som var hon
Den där flickan utan ögon
Hon som inget kunde se
Bara svarta hålor som gapade tomt

Det var jag som var hon
Flickan med händer av gummi
Fingrar som inte kunde greppa
Allt hon förskte ta i försvann

Det var jag som var hon
Flickan med ett hjärta av is
Tårana i hennes hjärta hade frusit
Bara en liten stöt skulle få det att brista

Det var jag som var hon
Flickan som inte hade någon röst
Hur hon är försökte och ville så kom inget ljud
Bara på insidan hördes hennes skrik

Det var jag som var hon
Flickan med mörkret i sin kropp
Det som svärtade ner hela hon
Det som skulle kväva henne tillslut

Det var jag som var hon
Flickan som bestämde sig
Hon som vägrade ge upp
Nu började kampen

Det var jag som var hon
Flickan som fick lära sig se på nytt
Stadgade sina fingrar med järnspett
Började tömma sina tårar på kinderna för att smälta sitt hjärta

Det var jag som var hon
Flickan som fick ta loss, vända och träna sina stämband
Lära sig viska, prata och skrika på nytt
Hennes röst skulle för första gången höras

Det var jag som var hon
Flickan med mörkret i sin kropp
Som hon varje dag tömde ut lite åt gången
Hon vägrade kvävas av det tunga mörkret

Det är jag som är hon
Flickan som blivit äldre
Flickan som överlevt
Flickan som än idag kämpar för att bli fri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar