2014-01-19

Världen är så stor och jag är så liten...

Inatt var en av många "sömnlösa" nätter. Det var länge sedan jag skrev någon dikt/text, men inatt blev det en!

Världen är så stor och jag är så liten
Särskilt när nattens täcke lagt sig
Allting är för stort
Inte ens mina kläder passar mig, de kväver mig
Tankarna är stora och farliga
När de etsat fast sina klor i min hjärna är de svåra att bli av med

Väggarna blir flera meter höga
Möblerna försvinner
Allt blir grått och kallt

När jag tittar ut ur fönstret finns ingenting
Inga hus, bilar eller landskap
Bara ett oändligt mörker
Jag har ingenting att förhålla mig till
Det känns som att hela rummet svävar
Men kanske det är parkerat på mörkrets hårda kant

Det kan jag inte få svar på
Jag vågar inte krossa fönstret och  ta steget ut i hopp om att finna fast mark under fötterna
Nej, jag stannar här inne
För världen är så stor
Och jag är så liten


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar