2014-01-01

Mitt 2013... typ!

Väääldigt sent detta året kom jag på en idé. Jag har gjort en hjärt-"burk" på sinnenas, och i den har jag börjat lägga lappar när det har hänt något som jag värdesätter, något jag är stolt över, eller tycker är roligt. Så att jag på nyårsdagen ska kunna titta på lapparna och se vad som hänt under året och värdesätta sakerna som betytt något för mig. '

Vissa saker skrev jag i efterskott eftersom att det hände innan jag gjorde burken, och det finns säkert många saker som inte är med. Men detta år 2014 kommer jag kunna fylla i hela året, och jag hoppas verkligen att jag kommer få fylla den till bredden.

Här kommer mitt 2013 från lapparna utan inbördes ordning!
  • Har fått hålla i en barnteatergrupp 
  • Har mejlkontakt med den fantastiska Carina Lidbom
  • Har börjat arbetsträna
  • Har minskat avsevärt med mina insomningstabletter
  • Har sammanfattat och skrivit ihop alla mina dikter till en bok
  • Såg den underbara föreställningen "på bettet"
  • Fick träffa skådespelarna från "på bettet":










  • Spelade in kortfilmen "som man bäddar":
  • Har gått klart både sinnenas ateljés grundkurs och fortsättningskurs (nedan ett videoklipp från sista dagen när jag och Lotta spelar våra underbara lärare eller vad man ska kalla dem):
  • Var till Luleå med mor och far och kollade på den underbara "I love musicals" med bl.a. Peter Jöback och Helen Sjöholm. Typ det mäktigaste jag har varit med om!:





  • Den 12 december var jag med Kultur i Centrum och spelade korta rollspel på manifestationen "hjärnkoll" i luleå. En häftig, underbart givande upplevelse, och jag hoppas att vi får göra det fler gånger! Det är därför jag vill bli skådespelerska, för att få möjligheten att väcka tankar, beröra och förändra. Så det var häftigt!
  • Spelade in en reklamfilm för "karriär i norr":

  • Sprang för första gången i mitt liv 1 mil utan att stanna! 
  • Jag och André firade ettårsdag!
  • Spelade in reklamfilmen "bryt tystnaden". Ännu en sak som var givande och kändes viktig att göra. Jag önskar att jag får fler liknande projekt i framtiden just för att jag vill hjälpa till att kunna förändra, och jag hoppas att många har fått hjälp av denna reklam. Den har visats i biograferna i "fyrkanten", jumbotronen på Luleås matcher och på kanal 5. Filmen kommer nedan:

  • Spelade Maggan på karlbergs-teatern:









  • Vann ett gymkort på s.t.a.r vilket har gett mig mycket glädje och aktivitet!=)
  • Repeterade och spelade 4 olika advents-föreställningar, juligt och roligt!:

















  • Var med i hemmings damer och vi VANN division 4!

















  • Var med mamma och kollade på BAO och Tommy Körberg och Helen Sjöholm! Fantatiskt!
Ja, det var mina lappar det. Jag kan titta på detta inlägget och rakryggad säga att jag är glad och stolt över mig själv och året som gått. Jag har haft mina tunga, tunga motgångar, men året har varit mer fyllt än någonsin med kultur, skådespelande, möten med nya härliga människor och liv. Jag önskar inför nästa år att det blir ännu mer skådespelar-uppdrag och att jag ska ha vett att njuta av det jag får vara med om. Varje gång jag får sätta min fot på en scen eller framför en kamera känner jag mig så otroligt glad och hemma på något sätt. I love it!

Ha ett underbart 2014 alla fina <3

1 kommentar:

  1. Förstår du hur underbart bra du är? Tala om att du gjort mycket! Sinnenas scenen var helt underbar. Du är helt underbar för att du är du! Det värmer i hjärtat att få va din vän o syster! Jag ber till gud att du ska få känna dig älskad och värdefull o att du tillhör och tycker att jag får ha dig i mitt liv. Nu börjar en ny tid för dig som coach till matte och träningskompanjon till mig. Jag ser fram emot det! Love you



    SvaraRadera