2015-04-15

Mörka väggar, mörka röster....

Jag har tänkt, på allvar den här gången, bli bättre på att uppdatera. Men jag har varit i en liten svacka, och har ingen aning om vad jag ska skriva om. MEN, på Fredag blir det scenskoleprov. Gosh, I am nervous. Kommer det kännas lika dåligt då, som det gjorde förra gången så kommer det inte bli roligt! Då gick det riktigt dåligt!

Skillnaden mellan då och nu, är att jag väljer att följa min egen magkänsla den här gången, och kör på något som jag tror på. Något som kommer från mig. Sen kanske det går dåligt ändå, men då har jag kört på den grejen som är MIN. Mitt sätt att spela. Om de då inte tycker om det, så kanske det blir lättare för mig att tänka " nej, men de gillar bara inte min spelstil", och inte som förra gången, att jag hela tiden känt att texten kändes fel. Men who am I kidding?? Jag kommer bli så galet ledsen och besviken på mig själv om det känns dåligt!

Prov ett och två är samma dag, och jag vill verkligen, från djupet av mitt hjärta få vara med hela dagen. Det är ju sammanlagt fyra prov, och det längsta jag har tagit mig var till prov tre. Då åkte jag "ut" efter att ha spelat på ett sätt som inte kändes som jag. Jag hade antagligen åkt ut ändå, men då hade jag inte behövt ångra mig efteråt att jag inte följde min egen känsla. Prov tre och fyra är mycket längre och jobbigare processer. Prov fyra är tillochmed flera dagar långt.

Det första provet är improvisation i grupp och en egen kort monolog. Impron kan jag ju inte träna på, och jag vet ju inte vilken grupp jag hamnar med heller. Jag har repat på min egen text, men nu - såhär två dagar innan - så börjar jag ifrågasätta texten, som vanligt. Kommer de förstå den, kommer jag kunna leverera osv? Men det är ingen idé att jag sitter och tänker så nu, för att jag ska hursomhelst inte byta nu!

Nu ska jag sluta skriva. HUR kan det alltid bli en bok? VARFÖR kan jag aldrig hålla mig kortfattad?? jaa, ingen aning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar