2015-04-02

Ett smutsigt fönster

Att titta in genom ett smutsigt fönster
Och se värmen och glädjen
Att vilja stiga in och vara med
Men inte ha den möjligheten

Det där glaset är extra tjockt ibland
Men inte så tjockt att jag inte vill ta min näve och bara slå sönder det
Strunta i glaset som skär
Strunta i smutsen som infekterar mina sår

Ibland regnar det här ute där jag står
Men det är bara jag som känner det
Känner varenda liten droppe som landar på kinderna
Försöker hålla andan men får vatten i lungorna

Jag försöker låtsas att det är helt okej här ute
Att jag inte fryser 
Att jag helt och fullt accepterar att det är såhär det är
Men ibland kan jag inte låtsas

Inte ens för mig själv

Ibland kan jag inte ens titta in
Det gör för ont att se allt det som jag vill vara en del av
Rädslan att inte någonsin få bli kvitt allting som skär i min själ
Rädslan att för alltid vara den som står här ute

Med en tjock, smutsig ruta 
Mellan mig
Och er
Och mitt liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar