2015-03-03

En vecka kvar!

Okej... imorgon är det bara en vecka kvar tills jag flyger till Göteborg för ett viktigt teater-jobb. Idag, som alla andra dagar den senaste tiden, vaknar jag med extrem huvudvärk och en kropp som känns som att den har 40 graders feber, men ingen feber alls. Detta leder till att det är svårt att göra annat än att ligga i soffan, och för tillfället mår jag så illa, så jag vet inte var jag ska ta vägen! Och nej, jag är inte sjuk. Jag vet inte varför jag mår såhär, men jag gör allt jag kan för att få det att försvinna! Idag ska jag försöka göra lite mer än jag gjorde igår, såsom försöka städa och plugga text, gå igenom monologerna, göra lite administrativt arbete osv.

Men det är svårt att ta sig för att göra något när det inte finns någon kraft what so ever! Jag mår så illa att jag vill spy, men försöker hela tiden stoppa något i magen. Det blir lite i taget, men ofta, så att jag iallafall får bättre med näring. Jag har börjat stoppa i mig en massa vitamin-tillskott osv också, förhoppningsvis hjälper det mig. Ska försöka gå en promenad varje dag (en eller flera korta), för att min stukade fot behöver gås på även om den gör ont, och det är bra att få lite luft. Jag har sagt att jag ska gå 5000 steg per dag åtminstone. Det är verkligen inte mycket, men tillochmed det är jobbigt. Och mina steg är inga långa, stora kliv, utan små, sakta framåtgående. Det är iallafall något. Men det känns inte kul att jag har kommit så långt ifrån den jag egentligen är. - Jag som alltid VILL vara i rörelse, VILL träna, och efter den här dippen lär jag få krypa fram som om jag aldrig tagit ett steg i hela mitt liv. Men jag längtar tills det steget kan tas!

Nu ska jag vila lite eftersom att det blev för jobbigt att sitta upp här vid datorn... WIMP!

Ha en bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar